خانه / مقالات / تکنیک ها مفاهیم سئو ارزش به آن

تکنیک ها مفاهیم سئو ارزش به آن

قبلیه سئو:

علم بهینه سازی در اواسط دهه ۱۹۹۰ بوسیله وبمسترهای سایت‌های بزرگ شروع شد. در ابتدا تمام وبمسترها می‌بایست تمام صفحات خود را برای آمدن خزنده ها به وب سایت آنها ثبت می کردند تا در نهایت صفحات آنها در نتایج جستجو به نمایش گذاشته می شد.در این روزها هنوز سوال سئو چیست در ذهن وبمسترها ایجاد نشده بود.
وبمسترها بسیار زود به ارزش داشتن رتبه بالاتر در نتایج جستجو مشاهده شدن سایت خود در نتایج جستجو درک کردند به رسمیت شناختن، همين طور شد که سئو هم برای وبمسترهای کلاه‌سیاه هم کلاه‌سفید با اهمیت تلقی شد.به گفته تحلیل‌گر صنایع Danny Sullivan،جمله “search engine optimization ” ( seo موتورجستجو ) اقطعا لا از سال ۱۹۹۷ استفاده شده است.اولین کسی که به پرسش seo چیست جواب داد مطالبی در مورد بهینه‌سازی موتور جستجو توسط نوشته است John Audette است شرکت را به عنوان گروه بازاریابی چندرسانه‌ای در یکی از صفحات سایت MMG در تاریخ آگوست ۱۹۹۷ ثبت کرد.

what is seo تکنیک ها  مفاهیم سئو  ارزش به آن
بهینه سازی سایت

Larry Page Sergey Brin در چهارم سپتامبر سال ۱۹۹۸ گـوگل را تاسیس کردند.گوگــل بخاطر طراحی آسان ای که داشت توانست تعداد فزاینده‌ی طرفداران وافادار مجذوب نماید .گوگل هم فاکتورهای خارج از صفحه وبسایت ( مثل پیج‌رنک و تحلیل لینک‌های ورودی ) هم فاکتورهای داخل صفحه سایت ( مانند تعداد تکرار کلمات کلیدی، متا تگ‌ها ، عنوان‌بندی‌ها لینک‌ها و ساختار وب سایت ) را برای تولید نتایج جستجوی خود در نظر گرفت تا بتواند با دستکاری‌های وبمسترها برای رتبه کذایی پیشگیری نماید .
در سال ۲۰۰۴ میلادی، موتورهای جستجوگر طیف وسیع ‌ای از عوامل نامعلومی در الگوریتم رتبه‌بندی خود گنجاندند تا از دستکاری‌ها پیشگیری کنند و اثر آنها را در رتبه‌بندی كم شدن دهند.
در ژوئن سال ۲۰۰۷ میلادی، روزنامه “نیویورک تایمز” اظهار داشت گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها، بیش از ۲۰۰ فاکتور مختلف مصرف می نماید .

در سال ۲۰۰۵ میلادی، گـوگل شروع به شخصی‌سازی نتایج جستجو برای هر کاربر کرد.این شخصی‌سازی بر طبق سابقه جستجوی کاربرانی که در سایت گوگــل ورود (لوگین) کرده اند ایجاد می شود.
در سال ۲۰۰۸ میلادی، Bruce Clay گفت که : ” رتبه‌بندی مرده است.” به دلیل شخصی‌سازی نتایج جستجو.

با افزایش همیشگی اینترنت موتورهای جستجوی جدید ‌تری ظاهر می‌شدند که از الگوریتم‌های رتبه‌بندی پیچیده‌تری مصرف می‌کردند. این الگوریتم‌ها با معیار تراکم کلمه کلیدی ( تعداد دفعاتی که کلمه کلیدی یا یک جمله در یک صفحه مصرف شده تقسیم بر تعداد کل کلمات صفحه) برچسب‌های شبیه key-words برای فهم محتویات وب سایت‌ها استفاده می‌کردند. به دنبال این افزایش سئوبرای بیشتر دیده شدن سایت‌ها کار را شروع کرد. با گسترش رتبه‌بندی صفحات بوسیله موتور‌های جستجو، مهندسین بهینه سازی به دنبال پیدا کردن راه‌هایی جهت تاثیرپذیری در رتبه بندی این موتورها چه با مصرف از روش‌هایاخلاقی و چه غیر اخلاقی روی آوردند.

یک مقاله که بوسیله نیویورک تایمز در نوامبر سال ۱۹۹۶ چاپ شد راجع به توسعه‌دهندگان وب حرف کرد که برای قرار گرفتن در بالای صفحه نتایج جستجو از روش‌های غیر اخلاقی سئو مصرف می‌کردند. این مقاله توضیح می‌دهد که چگونه توسعه‌دهندگان وب به راحتی یک سایت را به همراه کلمات کلیدی ویژه که اکثرا در پشت گرافیک وب سایت پنهان شده است، بارگذاری می‌کنند که در نتیجه موتورهای جستجو این کلمات کلیدی را شمارش کرده و رتبه بندی وبسایت را ارتقا می‌دهند.

همان گونه که گفته شد بدست آوردن رتبه‌بندی بالا برای کلمات کلیدی ویِژگزینشه در اوایل کار بسیار راحتی نسبت به امروز بوده است. با بکار گیری روش‌های غیر اخلاقی در آن قرار گرفتن در بالای لیست نتایج جستجو تضمین شده بود. امروزه الگوریتم‌های موتورهای جستجو پیچیده‌تر شده‌اند و بسیار سخت است که مهندسین بهینه‌سازی بتوانند موتورهای جستجو را دستکاری کنند، اما این بازی موش گربه بین مهندسین سئو موتورهای جستجو امروزه وجود دارد و ادامه پیدا خواهد کرد.
اهداف سئو:

هدف سئو کمک به وب سایت‌ها در بدست آوردن محل بالا در نتایج جستجوی طبیعی افزایش رابطه بین صفحات کلمات کلیدی وارد شده بوسیله کاربران است. نمایش دادن بیشترین صفحات مرتبط با پرس‌و‌جوی جستجوی وارد شده دارای ویژگی ها ی بسياري هم برای کاربر و هم برای موتور جستجو است که در آن کاربر بیشترین نتایج مرتبط جستجو شده را پیدا می‌کند و موتور جستجو قابل اعتماد می‌شود چرا که الگوریتم آن بیشترین صفحات مرتبط را نشان می‌دهد.

بعد از اینکه سئوبرای اصلاح رتبه‌بندی سایت‌ها در نتایج جستجوی طبیعی کار خود را شروع کرد، این فرآیند نیازمند دانش و زمان برای پیاده‌سازی روش‌های خود شد. زمان، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری اولیه برای بهینه شدن سایت و یا صفحه است.

بسته به اینکه چگونه کلمات کلیدی رقابتی در بهینه سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند، seo هفته‌ها یا ماه‌ها طول می‌کشد تا به نتیجه برسد. چنانچه چه ممکن است نتایج بهینه‌سازی جستجو سریع دیده نشود ولی در دراز مدت ویژگی ها ی سئو باعث ارتقا رتبه‌بندی سایت افزایش بازدیدکنندگان است. برای وب سایت‌ها بسیار با اهمیت است که در صفحه اول نتایج جستجو گوگــل به خصوص جزو سه تا نتیجه طبیعی اول که ۵۸٫۴ درصد کلیک‌ها را حاوی می‌شود، قرار گیرند.

این جای تعجب نیست که وب سایت‌ها با محصولات و خدماتی که بفروش می‌رسانند بر سر رسیدن به رتبه نتایج جستجو رقابت کنند. به عنوان مثال کلمه کلیدی رقابتی “بیمه اتوماتیک ” ۱٫۵ میلیون جستجوی گوگــل را در ماه به اختصاص می‌دهد، این بدین مفهوم است که ۳ اهمیت اول ۵۸٫۴ درصد بازدیدکنندگان و خود اهمیت اول ۳۶٫۴ درصد بازدیدکنندگان را به خود اختصاص می‌دهد. این مسئله برای بسیار از سایت‌ها مفید است که در بالای نتایج جستجو قرار گیرند به خصوص آنهایی که با افزایش ترافیک وب سایت به تعداد مشتریانشان اضافه می‌شود.
یک بررسي دیگر نشان می‌دهد جستجو کنندگان بسیار رفیق دارند روی پیوندهای طبیعی نتایج جستجو کلیک کنند؛ این مطالعه معین می‌کند ۷۲٫۳ درصد کاربران گوگــل روی پیوندهای طبیعی نتایج جستجو کلیک می‌کنند و فقط ۲۷٫۳ درصد کاربران روی پیوندهای لیستهای پرداخت شده کلیک می‌کنند. این یکی دیگر از دلایلی است که شرکـت ‌ها تاثیر seo را دانسته حاضر می باشند برای آن زمان و نرخ صرف کنند.
اصولا اهداف سئو را می توان بصورت زیر خلاصه نمود:

در بازدید وب وب سایت تاثیر بسزایی دارد.
باعث ایجاد برند می شود.
باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.
باعث شده وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.
باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.
بهترین وسائل برای تبلیغات است.

تکنیک‌های سئو:

در جواب به تکنیک‌های seo چیست باید گفت به راهکارهایی که منجر به ارتقا سایت می‌شود تکنیک سئو گفته می‌شود.تکنیک‌های seo را می توان به دو گروه عمده تقسیم می شود:

تکنیک‌هایی که موتورهای جستجوگر آنها را برای یک طراحی خوب پیشنهاد می‌کنند تایید می‌کنند.
تکنیک‌هایی که موتورهای جستجوگر آنها را تایید نمی کنند.
تکنیک‌های سئو کلاه سفید حاوی تکنیک‌هایی است که خود موتورهای جستجو تایید کرده و برای اصلاح seo توصیه میدهند. این روشها در دراز مدت تاثیرگذار بوده پایداری بالایی دارند.

تکنیک‌هایی که موتورهای جستجو شما را از آنها منع کرده ‌اند درصورت مشاهده وب سایت شما را جریمه کرده از نتایج حذف میکنند را بهینه سازی کلاه سیاه مینامند.
موتورهای جستجوگر سعی بر آن دارند تاجایی می‌شود از تاثیرات تکنیک‌های سئو کلاه‌سیاه بکاهند.
تکنیک سئو کلاه‌سفید چیست؟!

به همه تکنیک‌های seo که مورد قبول موتورهای جستجوگر هست و هیچ فریبی در آنها مصرف نشده در دسته تکنیک‌های سئو کلاه‌سفید قرار می‌گیرند.
تکنیک‌های سئو کلاه‌سفید در بخش آموزش موتورهای جستجو گفته می شود، خلاصه این تکنیک‌ها ایجاد متحوا برای کاربران نه برای موتورهای جستجوگر و بعد از تهیه چنین محتوایی راه را برای خزش خزنده موتورهای جستجوگر باز بگذارد تا خزنده براحتی بتواند آن را ایندکس نماید محتوا را بفهمد.
تکنیک سئو کلاه‌سیاه چیست؟!

به تکنیک‌هایی seo کلاه‌سیاه گفته می شود که یا بوسیله موتورهای جستجوگر رد غیر مفید حساب می شوند و یا همراه با فریب هستند .
کلمات کلیدی: مصرف بیش از میزان کلمات کلیدی مورد نظرتان در محتوای وب سایت به هدف اصلاح وضعیت سئو، سبب جریمه شدن صفحه از طرف گوگل خواهد شد، بطور معمول بر اساس اصول seo میزان کلمه کلیدی شما در یک نوشته نباید بیش از ۴٫۵ درصد از کل متن باشد.
cloaking: ارائه محتوای مفرق به بازدیدکنندگان موتورهای جستجو با استفاده از روشهای کدنویسی. این کار یکی از تکنیکهای رایج برای کسب پیج رنک گـوگل تقلبی به شمار میرود.
محتوای پنهان: پنهان کردن بخشی از محتویات وب سایت از دید بازدیدکنندگان که حاوی کلمه کلیدی مورد نظر باشد، این کار اکثرا ٌ برای ارتقا درصد حضـور کلمات کلیدی به امید اصلاح seo انجام میگیرد که در حال حاضر گوگــل بشدت با آن برخورد خواهد کرد.
تبادل لینک: صفحاتی که صرفا برای تبادل لینک با دیگر سایتها ساخته میشوند هدف از آنها کسب بک لینک بیشتر برای وبسایت است. در تطر داشته باشید که بک لینک ضعیف و غیر ارتباط با وبسایت شما میتواند بر seo شما اثر بد بگذارد.
بهینه سازی داخل صفحه چیست ؟ (On Page SEO)

seo داخل صفحه به کنترل مستقیم کدها یا محتویات وب وبسایت شما اعم از متن، تصویر ، پیوند و … مرتبط می‌شود؛ به طور کلی هر چیزی که در سایت بارگذاری می‌کنید مربوط به SEO On Page می‌شود. اینروش پایه تمام تلاش ‌های بهینه‌سازی است زیرا جایی است که شما بیشترین کنترل را روی آن دارید. هر گونه تغییری را که شما در محتویات سایت خود ایجاد می‌نمایید در نتایج جستجو تاثیر گذار خواهد بود پس بسیار با اهمیت است کهآموزش SEO On Page بدرستی قبل ازروش SEO Off Page انجام شود.
سئو بیرون صفحه چیست ؟ (Off Page SEO)

بر خلاف نحوه SEO On Page که گسترش وب وب سایت با کنترل مستقیم بالایی انجام می‌شد، نحوه seo بیرون صفحه حاوی تمام ارتقاهایی است که در خارج از وب وب سایت شما انجام می‌شود؛ این حاوی تمام چیزهایی است که می‌تواند در بدست آوردن رتبه‌بندی بالای سایت شما یاری کند. SEO Off Page در درجه اول در بدست آوردن پیوند دهندگان (پیوندهایی که از سایت‌های دیگر به وب سایت شما اشاره می‌کنند) متمرکز می‌شود پس با استفاده از روش‌هایی که در خارج از وب وب سایت انجام می‌شود به بهینه‌سازی موتور جستجو می‌پردازد.

SEO Off Page فرآیند نامحدود است که توسط مهندسین seo در جهت بدست آوردن پیوند دهندگان، اداره می‌شود.
شاخص گذاری کردن در سئو:

موتورهای جستجوی پیشتاز همچون Yahoo!،Google Bing از خزنده‌ها جهت پیدا کردن صفحات برای نتایج جستجوی الگوریتمیک استفاده می‌کنند. صفحاتی که از داخل باقی صفحات ایندکس شده بوسیله موتورهای جستجو Link شده‌اند نیاز به ارسال به موتور جستجو نداشته و بصورت اتوماتیک پیدا می‌شوند. بعضی از موتور‌های جستجو ازعبارت !Yahoo سرویس پولی ارسال را پیاده می‌کنند که استفاده از خزنده‌ها را بصورت مجموعه‌ای از قیمت‌ها و نیز بصورت سیستم بها به ازاء هر Click، اجرا می‌کند. این برنامه‌ها اکثرا ٌ قرارگیری در بانک اطلاعاتی موتور جستجو را ضمانت کرده و در قبال رتبه‌ای معین برای صفحه در لیست نتایج جستجو ضمانتی نمی‌کنند. دو فهرست اصلی اینترنتی یعنی Yahoo Directory Open Directory Project، هردو نیاز به ارسال دستی ارزیابی آدم ی دارند.Google وسائل ی به نام Google Webmaster Tools ارائه می‌دهد که در آن می‌توان نقشه وب سایت را توسط خوراک XML ایجاد کرده بصورت ارسال نمود تا از یافته شدن تمام صفحات حتی صفحاتی که بصورت اتوماتیک از طریق دنبال کردن Link‌ها پیدا نمی‌شوند، اطمینان حاصل نمود. خزنده‌های موتور‌های جستجو می‌توانند به عوامل مختلف ی در وقت خزیدن در سایت تذکر کنند. همه صفحات ایندکس نمی‌شوند. همچنین فاصله یک صفحه از ریشه وب سایت می‌تواند علت ی در پیدا شدن یا عدم آن توسط خزنده‌های موتورهای جستجو باشد. امروزه بسياري از شرکت های بیان در جهان به ارزیابی و اجرای خدمات seo برای مجموعه های مختلف مشغول می باشند .

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

معرفی انواع میز کارگروهی آدینا

میز کارگروهی معرفی انواع میز کارگروهی  آدینا  مبلمان اداری آدینا ، بهترین ایده های میزهای کارگروهی مدرن خود را …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *