خانه / مقالات / چگونه فروش خود را بدون تبلیغات افزایش دهید؟

چگونه فروش خود را بدون تبلیغات افزایش دهید؟

در سال ۲۰۱۰ شرکت کوچک مستقر در کالیفرنیا به نام اینستگرام درهای خودرا جهت شروع یک کسب و کار گشود. این شرکت که سرمایه بسياري نداشت، تنها با داشتن چهار کارمند دیدبعضی مبنی بر شکست کداک را در سر می‌پروراند. این از نظر افراد دیگر ممکن است خیلی عملی به نظر نمی‌رسید اما ۱۸ ماه بعد این شرکت ۴ نفره که دیگر ۱۴ کارمند داشت به قیمت میلیارد دلار فروخته شد.

1000353 چگونه فروش خود را بدون تبلیغات افزایش دهید؟
نت وب کو

راه اندازی فروشگاه اینترنتی,طراحی فروشگاه اینترنتی,فروشگاه ساز,طراحی سایت فروشگاهی,فروش فروشگاه اینترنتی,خرید فروشگاه اینترنتی

این معلت ه توانست تیترهای جهان را تغییر دهد. اینستاگرام تحول تازه‌ای در صنعت دیجیتال با به همراه داشت. این محصولات همگام با نسلی که عادت کرده بود هر تصویر ی را با آیفون ضبط نماید حرکت می‌کرد و کارکرد این دوربین‌ها آن‌قدر بهتر بود که عکس‌های گرفته شده بوسیله هر شخص مبتدی را به عکس‌های حرفه‌ای تبدیل می‌کرد.

اجازه دهید کمی به عقب برگردیم. در سال ۲۰۰۳ شرکت کوچک سازنده بازی‌های موبایل در فنلاند شروع به کار کرد. با سرمشق گرفتن از کمپانی هاسبرو که در آمریکا یکی از غول‌های سازنده بازی‌های دیجیتالی بود؛ تصمیم گرفت تا گیم ساده، سرگرم‌کننده ارزان ایجاد نماید . نوکیا با کار در همین کشورتوانسته بود به سلطه جهان ی در صنعت دیجیتال دست یابد؛ ولی این مجموعه آمده بود تا از تلفن‌های هوشمند طبق پلت فرم خودشان استفاده نماید . شش سال بعد شرکت راویو گیم پرندگان خشم گین یا انگری‌برد معروف را ارائه کرد. در ماه می‌۲۰۱۲ این شرکت اعلام کرد که از این گیم یک میلیارد نسخه دریافت شده است.

اینستگرام انگری‌برد پدیده‌های منحصربه فردی نیستند. مثال‌های بسياري از این قبیل مانند اسکایپ و سایت‌های مشهور فروش آن‌لاین، با داستان‌های مشابه این‌چنینی در جهان ی ارتباطات از راه دور وجود دارند. شرکت ‌های تازه تاسیسی که با وجود داشتن شانس، برای رسیدن به موفق یت در مساوی مجموعه ‌های شناخته شده و ماهر قد علم می‌کنند.

تمام مجموعه ‌های فوق فقط با یک ایده شروع به کار کرده ‌اند. می‌توانید تصور بکنید که رقابت با بزرگ‌ترین کمپانی ‌های جهان می‌تواند چقدر سخت باشد؟ قابل ذکر است که پیدا کردن ایده راحت‌ترین بخش کار است، بخش سخت کار این است که بتوانید کاری بکنید تا شرکت شما به این باور برسد.

در سال ۲۰۱۰ روی دیوار دفتر مرکزی وب سایت فوق موفق این عبارت نوشته شده بود: «عملگرا بودن بهتر از ایده‌آل‌گرا بودن است» مفهوم ضمنی این شعار این است که شما باید ایده‌ها را قبل از اینکه منسوخ شوند باور بکنید به کار ببندید.

بزرگ‌ترین رویای من به عنوان یک بچه، ی ۸ ساله بودم برآورده شد. آرزوی من بازدید از تست گاه تحقیق و گسترش شرکـت لگو(یک شرکت مشهور تهیه اسباب بازی) بود تا به جایی بروم که اسباب بازی‌ها قبل از راه پیدا کردن به بازار ساخته می‌شوند. هرگز ملاقاتی که با طراح اصلی شرکـت لگو را ی قطار نو ش را به من نشان داد فراموش نخواهم کرد. برای من این جالب‌ترین چیزی بود که تا آن دیده بودم.

از او پرسیدم که چه زمانی می‌توانم این اسباب بازی را خریداری کنم؟ و او جواب داد: «حدود سه سال بعد» این جواب برای من بسیار زیاد مبهم بود؛ مگر چقدر امکان داشت که ورود این اسباب گیم به بازار طول بکشد؟ جواب او بسیار زیاد آسان بود: «چون این‌جا شرکـت لگو است.» چند سال بعد لگو به بیشترین افت فروش خود نسبت به قدیم رسید. این اتفاق در همان سال‌هایی افتاد که بازی‌های رایانه ی در حال تسخیر بازار بودند. این امر باعث شد که کمپانی لگو بازه زمانی جهت پروگرام ‌ریزی تحقیق و توسعه خود را از بیست سال به یک سال آینده محدود نماید .

یکی دیگر از شعارهای این وب سایت اینترنتی می‌گوید: «سریع حرکت کن و ساختار فعلی را بشکن.» صد برند بیان معرفی شده بوسیله مجله فورچون نه تنها به این عبارت پایبندند، بلکه این را در عمل نیز نشان می‌دهند؛ مجموعه ‌هایی مثل گـوگل ،اپل،آمازون ممکن است سامسونگ. وجه اشتراک این کمپانی ‌ها این است که همگی از تکنولوژی‌های نوآورانه با سبک ی از فرمانبردار ی مصرف می‌کنند.

تا چندی پیش سونی به عنوان شرکت پیشرو در صنعت الکترونیک بود؛ اما بعد از مدتی مرتکب غلط اتی شد. آیا فکر می‌کنید با مساله کمبود ایده مواجه بود؟ با صحبت‌هایی که با متخصصان در این زمینه انجام داده‌ام، اسم این غلط را تکبر و غرور می‌گذارم. اما تا میزانی نیز پیش زمینه‌های فرهنگی در این امر دخیل بوده‌اند. همواره در طول تاریخ اختلافاتی بین ژاپنی‌ها و کره‌ای‌ها وجود داشته است.چند سال پیش، سامسونگ که کمپانی کره‌ای است به مجموعه ژاپنی سونی توصیه همکاری برای تهیه نماشگر‌هایLCD را داد. این‌طور که گفته می‌شود شرکت سونی به دلیل قبلی ه فرهنگی موجود، این توصیه همکاری را بطور مودبانه رد کرد. اما امروزه می‌بینیم که کمپانی سامسونگ به تنهایی در شش بخش صنعت الکترونیک در آمریکا پیشرو است.

روی دیوار شرکـت ی دیگر شعار دیگری تذکر م را جلب کرد که نوشته بود: «بگذارید تا مشتری برند را بسازد.» کمپانی گفته شده اسکایپ بود. اسکایپ هنوز جزء صد برند مشهور مجله فورچون نیست اما با درآمد هشت نیم میلیارد دلاری که جهت مایکروسافت دارد، می‌تواند در این لیست قرار بگیرد. این شعار به زودی در جهان ی توسعه‌یافته کنونی به حقیقت خواهد پیوست. به یاد داشته باشید که اسکایپ کمتر از ۹ سال دارد ولی آیکون آبی آن در صفحه نمایش رایانه میلیون‌ها نفر دیده می‌شود؛ بدون اینکه از هیچ اگهی اختصاصی برای تبلیغ آن استفاده شده باشد.

من همواره چالش اسکایپ را با مراجعینم بیان می‌کنم. اگر نمی‌توانستید هیچ‌گونه تبلیغاتی داشته باشید و همزمان می بایست فروش را هم افزایش می‌دادید،چه می‌کردید؟ تعجب خواهید کرد اگر بدانید هر شخص عادی می‌تواند چقدر خلاق باشد. اما چیزی که بیشتر تعجب‌آور است این است که اکثر افراد از این خلاقیت مصرف نمی‌کنند. یک مدیر اجرایی می‌گفت ما مجبور به مصرف از خلاقیت افراد دیگر نیستیم؛ زیرا خودمان یکی از بزرگ‌ترین شرکـت ‌های موفق جهان را اداره می‌کنیم.

ممکن است گفته او در بازه زمانی معین ی صحیح بوده است، ولی هم اکنون واقعیت این است که شرایط زمان حال از قواعد و قوانین دیگری پیروی می‌کند که در عین حال آسان و قدرتمند هستند . به هرحال استفاده درست از این قوانین بخش سخت کار است. اگر ادعای شما این است که با شعار «عملگرا بودن خوب از ایده‌آل‌گرا بودن است» شرکـت ‌تان را مدیریت می‌کنید دیگر همکاران‌تان به همراه شما تصمیم به چابک بودن و شکستن چارچوب‌ها دارند، از آن‌ها بپرسید آیا این قدرت را در خود می‌بینند که دست از تبلیغات بردارند یا نه؟ به اقطعا ل خیلی جواب آن‌ها همچنان نه خواهد بود؛ چون جسارت شجاعت چنین کاری را ندارند.

اما نیز اکنون افرادی هستند که این شعار را بر دیوار شرکـت نصب کرده ‌اند با امکانات کم با شجاعت دست به عمل می‌زنند، چون این یکی از قوانین امروز است، نه فردا.

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

معرفی شیائومی می ۵

 معرفی شیائومی می ۵  شرکت شیاومی (شائومی و یا شیائومی) در تاریخ ۲۰۱۶, فوریه محصول جدید …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *