خانه / مقالات / هفت نکته برای عبور از سد منشی ها و مدیران دفاتر در بازاریابی تلفنی

هفت نکته برای عبور از سد منشی ها و مدیران دفاتر در بازاریابی تلفنی

اگر شما در حوزه بازاریابی تلفنی کار می بکنید ،اقطعا لا با منشی ها و مدیران دفاتر خیلی حرف کرده اید.آن ها عموما بین شما و تصمیم گیرنده اصلی قرار دارند و تصمیم می گیرند که آیا شما را به شخص مورد نظرتان وصل کنند و یا خیر.در مطلب به ۷ نکته با اهمیت زیاد جهت عبور کردن از سد منشی های مدیران دفاتر و دست پیدا کردن به تصمیم گیرنده اصلی در بازاریابی تلفنی اشاره می کنم.

gatekeeper هفت نکته برای عبور از سد منشی ها و مدیران دفاتر در بازاریابی تلفنی
خرید و فروش فایل های قابل دانلود

فروش مقاله,خرید نمونه سوال,سیستم همکاری در فروش,همکاری در فروش فایل,خرید و فروش فایل,خرید و فروش فایل های قابل دانلود,خرید نمونه سوال|همکاری در فروش

نکته شماره ۱) منشی ها مدیران دفاتر دشمن شما نیستند.

منشی ها و مدیران دفاتر دشمن شما نیستند ،آن ها فقط کارشان را انجام می دهند.با آن ها به مانند یک اتومبیل اتوماتیک جواب گویی تلفن نگاه نکنید ،بلکه به جای آن بر ایجاد روابط بهتر با آن ها متمرکز شوید.در اولین مکالمه فامیل آن ها را بپرسید و در مکالمات بعدی از آن استفاده بکنید .منشی ها اهمیت طلایی در سازمان دارند چشم آدم های استراتژیک به آن ها نگاه بکنید .چنانچه به آن ها به چشـم دشمن نگاه بکنید این باعث یک ایجاد سد مانع روانشناختی می شود برای شما مساله ایجاد می نماید .

نکته شماره ۲) بزرگ به نظر بیایید.

مدیران هرگز مانند افراد عادی رفتار نمی کنند.چنانچه شخص مقابل شما اعتقاد داشته باشد که شما با اهمیت هستید آن گاه با شما به گونه ایی دیگر رفتار می نماید .یک صوت آرام راحت با اعتماد به نفس داشته باشید.اگر در لحظات ابتدایی مکالمه تلفنی با منشی ها و مدیران دفاتر عصبی باشید و یا دستپاچه شده باشید ،این حس ات را با صدا ،رفتار و کلمات خود انتقال می دهید.تمام این ها بر روی ادراک منشی ها نسبت به شما تاثیر می گذارد.اگر حس عصبیت می بکنید قبل مکالمه چند نفس عمیق از بینی خود بکشید آن را از دهان بیرون دهید و خودتان را در حالت آرامش قرار دهید.زمانی که منشی گوشی تلفن را برداشت لبخند بزنید و با او با اطمینان و آسودگی احوال پرسی بکنید .

نکته شماره ۳) پرسش نپرسید.

چنانچه فامیل تصمیم گیرنده اصلی را می دانید از منشی یا مدیر دفتر نپرسید که شخص مورد نظر هستند یا نیستند! شما حضور غیاب نمی بکنید ! زمانی که منشی گوشی را برداشت مودبانه از او بخواهید شما را به فرد مورد نظرتان وصل نماید .زمانی که پرسش می پرسید خودتان را بیشتر در معرض شنیدن جواب بد قرار می دهید.

مثال:

سلام،زمان بخیر.لطف بکنید جناب آقـای مظاهری.

نکته شماره ۴) بر روی منفعت کالا خدمات خود تکیه بکنید .

چنانچه منشی دلیل ارتباط شما را پرسید بر روی منفعت کالا و محصول تکیه بکنید .

مثال :

فروشنده : سلام زمان بخیر.لطف بکنید جناب مظاهری.
منشی: شما؟
فروشنده : من نصیری هستم.ما در زمینه افزایش بهره وری قوت فروش کار می کنیم.

نکته شماره ۵) شرح دهید که با چه کسی کار دارید.

در بازاریابی تلفنی بسیار زیاد ی از فروشندگان زمانی که فامیل تصمیم گیرنده را نمی دانند ،زمان ی که منشی گوشی را برداشت به او می گویند: لطفا وصل بکنید به مدیر تان یا لطفا به مدیر علت وصل بکنید .این طرز مکالمه عموما با این جواب روبرو می شود : ایشان نیستند و یا ایشان جلسه هستند .به جای دنبال مدیر گشتن، با منشی رو راست باشید دلیل مکالمه تان را بگویید و از او کمک بخواهید.

مثال:

سلام.زمان بخیر.من نصیری هستم از کمپانی راهبرد اندیشه.ما در زمینه روش توانمند سازی کارکنان واحد فروش کار می کنیم.می توانید به من راهنمای ی بکنید در این زمینه با چه کسی می توانم حرف کنم؟

نکته شماره ۶) منشی ها یک منبع عظیم دانش هستند .

منشی ها مدیران دفاتر منبع عظیم اطلاعات در رابطه با تصمیم گیرنده اصلی و همين طور شرکت هستند .شما می توانید اطلاعات خود را با آن ها چک بکنید اقطعا لا بر آن ها بیافزایید.هر چه اطلاعات بالاتری داشته باشید در حوزه بازاریابی فروش تصمیمات بهتری می توانید بگیرید.

نکته شماره ۷) از یک راه غیر معمول مصرف بکنید .

اکثر فروشندگان تلفنی از منشی ها و مدیران دفاتر می خواهند آن ها را به تصمیم گیرندگان اصلی وصل کنند و در این فرآیند بسياري ار فروشندگان حذف می شوند.شما می توانید از یکروش غیر معمول استفاده بکنید و از آن ها بخواهید شما را به واحد فروش وصل کنند.به اقطعا ل بسیار زیاد خیلی شما می توانید ارتباط را برقرار سازید.برای کسی که در واحد فروش هست دلیل ارتباط خود را بیان بکنید .او به اقطعا ل زیاد به شما یاری می نماید به هر صورت شما یکدیگر را درک می بکنید .

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

معرفی انواع میز کارگروهی آدینا

میز کارگروهی معرفی انواع میز کارگروهی  آدینا  مبلمان اداری آدینا ، بهترین ایده های میزهای کارگروهی مدرن خود را …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *