سرخط خبرها
خانه / مقالات / با اتومبیل زیبای پژو ۲۰۸ و تفاوت هایش با ۲۰۶ آشنا شوید

با اتومبیل زیبای پژو ۲۰۸ و تفاوت هایش با ۲۰۶ آشنا شوید

3peugeot208 با اتومبیل زیبای پژو 208 و تفاوت هایش با 206 آشنا شوید

لیزینگ ایرانخودرو

معین ات خودروی پژو ۲۰۸

پژو در سال ۱۹۹۸ مـدل موفق بسیار زیاد محبوب ۲۰۶ را معرفی کرد. این خودرو سه سال بعد از عرضه‌ی جهان ی راه را به ایران باز کرد در حال حاضر بیش از ۱۴ سال است که در ایران عرضه می‌شود. هاچ‌بک ۲۰۶ در زمان عرضه‌ی خود نقش ناجی را برای پژو ایفا کرد توانست با فروش فوق‌العاده، این خودروساز را که در شرایط مالی مساعدی قرار نداشت دولت فرانسه تحت برگزاری مسابقات جام جهان ی ۱۹۹۸ قادر به یاری مالی به بزرگ‌ترین خودروساز خود نبود، پژو را از بحران‌های گرفتار رها نماید . این خودرو در کلاس‌های مختلف ی به بازار عرضه شد که عبارتند از: هاچ‌بک ۵ در، هاچ‌بک ۳ در نمونه‌ی روباز.

ایران خودرو در سال ۲۰۰۱ اقدام به مونتاژ و عرضه‌ی ۲۰۶ در ایران کرد. شبیه بازار جهان ی، ۲۰۶ در ایران هم فروش موفق ی را تجربه کرد. این مساله تا جایی پیش رفت که ایران خودرو با همکاری پژو، در سال ۲۰۰۶ نمونه‌های صندوق‌دار ۲۰۶ را هم تولید و عرضه کرد.

طراحی زیبا ی پژو ۲۰۸
peugeot 208 3 با اتومبیل زیبای پژو 208 و تفاوت هایش با 206 آشنا شوید

اولین و جدی‌تری حرکت خودروسازان ایران فرانسه در همکاری نو خود، ارایه‌ی جایگزین خودروی محبوب ۲۰۶ است که هنوز نیز طرفداران بسياري در ایران دارد. ۲۰۸ اولین خودرویی است که تحت همکاری سرمایه‌گذاری مشترک ایران خودرو و پژو به بازار عرضه خواهد شد.

این خودرو که در سال ۲۰۱۲ جایگزین مـدل شکست‌ خورده‌ی ۲۰۷ شده است، بهینه‌سازی‌های بسياري را تجربه کرده است پژو امید بسياري به فروش بالای آن در ایران دارد. ۲۰۸ از زبان طراحی نو پژو بهره می‌برد. پیشرانه‌های کم‌مصرف توان بالا را می‌توان بزرگ‌ترین نقطه‌ی قوت ۲۰۸ دانست که بالاترین استاندارد‌ روز اروپا (یورو ۶) هستند . در ادامه به نقد عمیق مقایسه‌ی ۲۰۸ در مساوی پدربزرگ آن، پژو ۲۰۶ خواهیم پرداخت.

فرق بدنه و کابین ۲۰۶ ۲۰۸

۲۰۶ در وقت عرضه به بازار در سال ۱۹۹۸ به جرات یکی از قشنگ تری خودرو‌های هاچ‌بک جهان بود در این بخش به بهتر ی توان رقابت با رقبای بزرگ خود اعم از فولکس واگن گلف را داشت. ولی بعد از ۱۶ سال از عرضه‌ی آن، اکنون نمی‌توان از طراحی ۲۰۶ حرف خیلی ی کرد. با این که هنوز می‌توان متانت، چینش مناسب زیبا یی خاصی را در آن دید ، اما چهره‌ی قدیمی به دور از هیجان جذابیت ۲۰۶ دیگر حرفی جهت گفتن در مساوی رقبای خود حتی نمونه‌های کره‌ای ندارد.
در طرف مقابل ۲۰۸ به لطف زبان طراحی نو پژو که بوسیله پیر اوتیه گسترش داده شده است، زیبا یی جذابیت بسياري را با خود به همراه دارد. به جرات می‌توان این خودرو را یکی از زیبا ‌ترین هاچ‌بک‌های موجود دانست. کابین این خودرو از طراحی زیبا یی برخوردار است هنوز هم می‌توان DNA پژو ۲۰۶ را در آن دید . طبق ارزیابی ‌های انجام شده، کابین ۲۰۸ از کیفیت بالایی برخوردار است.

طراحی داخلی مفرق پژو ۲۰۸
peugeot 208 1 با اتومبیل زیبای پژو 208 و تفاوت هایش با 206 آشنا شوید

فضای داخلی به خصوص در سری سرنشینان عقب صندوق بار یکی از بخش‌هایی بود که مالکان ۲۰۶ از آن رضایت کافی نداشتند. اما خودرو‌های هاچ‌بک همیشه در بخش محیط داخلی از فضای کافی برخوردار هستند و فلسفه‌ی تولید و ساخت آن‌ها با خودرو‌های خانوادگی جادار مفرق است. با این وجود پژو با افزایش فاصله‌ی بین دو محور بهینه‌سازی ‌های زیاد موفق با ارتقا محیط سرنشینان و صندوق بار شده است. به عنوان مثال فضای صندوق بار ۲۰۶ مساوی ۲۴۵ لیتر محیط بار در ۲۰۸ با ۶۶ لیتر افزایش ، به ۳۱۱ لیتر رسیده است.

محیط داخلی ۲۰۸
peugeot 208 2 با اتومبیل زیبای پژو 208 و تفاوت هایش با 206 آشنا شوید

قوای حرکتی سیـستم انتقال قدرت

پژو ۲۰۶ در بازار ایران با ۲ پیشرانه‌ی مختلف عرضه شد. نمونه‌ی ارزان‌تر ۲۰۶ به پیشرانه‌ی چهار سیلندر با کد TU3A اندازه ۱۳۶۰ سی‌سی مجهز شده بود که توانایی تولید ۷۵ اسب بخار ۱۱۸ نیوتن متر گشتاور را داشت. ۲۰۶‌ تیپ ۵ ۶ به پیشرانه‌های قدرتمند‌تری مجهز شده بودند. پیشرانه‌ی فوق که کد TU5 را به همراه داشت، با اندازه ۱۵۸۷ سی‌سی توانایی تولید ۱۱۰ اسب بخار را در کنار ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور داشت و در اکثر خودرو‌های ایران‌خودرو به کار رفته است.

پیشرانه‌های نامبرده هر دو از استاندارد یورو ۳ بهره می‌برند در سال‌های اخیر با بهینه‌سازی‌های ایران خودرو به استاندارد یورو ۴ نیز مجهز شده‌اند. مصرف سوخت ترکیبی TU3A TU5 به ترتیب مساوی ۶.۴ و ۷.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. ایران خودرو فقط نمونه‌ی پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری را با جعبه دنده‌ی اتوماتیک عرضه کرد.

پیشرانه‌های پژو ۲۰۶ در زمان عرضه به بازار در نوع جز با کیفیت ترین ‌ها بودند. پژو با ادامه‌ی طراحی توسعه‌ی پیشرانه‌های کم‌مصرف و پرقدرت، توان بالای در این زمینه را به رخبقیه خودروسازان کشیده است. بد نیست بدانید که پیش‌تر پیشرانه‌ی ۱.۲ لیتری پژو ۲۰۸ به عنوان بهتریـن پیشرانه‌ی بازه‌ی ۱ تا ۱.۴ لیتری جهان بر گزیده شده است. هم‌چنین کسب رده‌ی سوم برترین پیشرانه‌ی سال بوسیله همان پیشرانه‌ی ۱.۲ لیتری، تبحر بالای پژو را در این زمینه نشان می‌دهد. پس حداقل در بخش قوای حرکتی می‌توان اطمینان داشت که جایگزین ۲۰۸ جز برترین ‌های حال حاضر جهان است.

با توجه به عرضه‌ی ۲۰۶ در دو کلاس موتوری ۱.۴ و ۱.۶ لیتری، به احتمـا ل زیاد ایران خودرو از پیشرانه‌‌های ۱.۲ جهت عرضه‌ به بازار ایران استفاده خواهد کرد. ارایه‌ی نمونه‌‌های ۱ لیتری و ۱.۶ لیتری توربوشارژ هنوز در حاله‌ای از ابهام قرار دارند ولی انتظار می‌رود بعد از مدتی از عرضه‌ی نمونه‌های معمولی ۲۰۸ با پیشرانه‌های تنفس طبیعی، مدل مجهز به پیشرانه‌ی توربوشارژ هم به بازار عرضه شود. امیدواریم ایران خودرو تصمیمی مبنی بر ارایه‌ی پیشرانه‌ی ۱ لیتری را نداشته باشد زیرا طی ارزیابی ‌های مختلف، همه متخصصین به توان پایین تولیدی آن معترض بودند.

در بخش انتقال قدرت پژو برای هر دو پیشرانه‌ی ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی علاوه بـر جعبه‌دنده‌های دستی، نمونه‌های اتوماتیک را هم در نظر گرفته است. به احتمـا ل زیاد ایران خودرو ابتدا اقدام به فروش خودرو‌های مجهز به جعبه‌دنده‌های دستی بکند بعد از مدتی عرضه‌ی جعبه‌دنده‌های اتوماتیک را شروع کند. همه انواع ۲۰۸، مانند ۲۰۶ از محور محرک جلو بهره می‌برند

طبق ارزیابی ‌های انجام شده ۲۰۸ به خصوص در نمونه‌های مجهز به پیشرانه‌ی توربو لذت رانندگی بالایی را به ارمغان می‌آورد.

آپشن‌ها امکانات افزوده

با تذکر به این مساله که ۱۸ سال از معرفی ۲۰۶ می‌گذرد، نمی‌توان توقع بسیار زیاد ی از سیستم ‌های رفاهی ایمنی متنوعی در آن داشت. در حالی کهبقیه هاچ‌بک‌های به روز جهان به انواع و انواع سیـستم ‌های رفاهی و آپشن‌های مختلف ی مجهز هستند ، ۲۰۷ تنها از امکانات ابتدایی مانند ایموبلایزر، دو عدد ایربگ، سیستم تهویه اتوماتیک ، آیینه ‌های جانبی برقی، دماسنج سیستم صوتی با قابلیت کنترل از پشت فرمان، بهره می‌برد. سیستم ترمز ضدقفل به همراه سیسـتم تقسیم قوت ترمز وظیفه‌ی کنترل پایداری ۲۰۶ را در شرایط بحرانی بر عهده داشتند.

در ۲۰۸ فرق بسياري را در امکانات رفاهی نسبت به ۲۰۶ شاهد هستیم . پژو امکانات آپشن‌های بسیار زیاد ی را برای ۲۰۸ در نظر گرفته تا فرد ان آن در این بخش هیچ کمبودی را احساس نکنند. آیینه ‌های جانبی تاشوی برقی، شیشه‌های عقب برقی، سیسـتم تهویه اتوماتیک دوگانه، برف پاکن اتوماتیک ، آیینه ‌ی عقب الکتروکرومیک، سیسـتم ترمز اتوماتیک ، سیستم کمکی پارک، دوربین دید عقب نمایشگر ۷ اینچی به همراه نقشه‌های ناوبری بخشی از تجهیزات قابل سفارش هستند . ولی سیستم کنترل پایداری به همراه کنترل شیب‌روی، سیسـتم ترمز ضد قفل به همراه تقسیم قوت ترمزی، ایربگ‌های جلو به همراه ایربگ‌های جانبی پرده‌ای، ایموبلایزر، سنسور فشار باد تایرها، کروز کنترل، چهار اسپیکر، دماسنج، نشانگر دنده‌ رایانه مسافرت ی از تجهیزات استاندارد پژو ۲۰۸ هستند .

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

پوشش حیاط خلوت

پوشش حیاط خلوت مجری انواع پوششهای نورگیر وسقف های سبک ونورگیرهای ساختمانی ،پوشش سقف حیاط …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس